La UE Sant Andreu torna a ser cuer de Segona B després de 8 anys i mig

Al dramàtic empat d’ahir a la Ciutat Esportiva Dani Jarque contra el RCD Espanyol B, aquest migdia s’hi ha sumat una altra gerra d’aigua freda. El fins ara cuer del grup 3 de la Segona Divisió B, l’Elx CF Il·licità, ha guanyat al RCD Mallorca B (2-5), superant als quadribarrats en la classificació. Així doncs, ara és la UE Sant Andreu qui ocupa la darrera posició de la taula, un lloc que no ocupava des de la primera jornada de la temporada 2006-2007.

En aquestes alçades del campionat, en els 19 anys que el club ha militat a la categoria de bronze del futbol estatal, en cap ocasió s’ha trobat en la darrera posició a 6 jornades del final de la lliga. Inclús, al llarg de la seva història el Sant Andreu mai ha acabat la campanya en la darrera posició de la taula. Fins ara la pitjor temporada va ser la 1996-1997, en la que l’equip va acabar en el penúltim lloc de la classificació, la mateixa posició que també ocupava en la jornada 32.

L’últim descens a Tercera Divisió es va produir en la temporada 2006-2007. Tot i començar cuer, l’equip va anar escalant posicions fins al primer terç de la classificació, però una segona volta desastrosa enviar l’equip avall de manera vertiginosa. En aquestes alçades de la competició els quadribarrats ocupaven la 14a posició amb 38 punts (9 més que aquesta temporada). El descens es va consumar en la darrera jornada amb un empat al camp del Vila Joiosa CF (2-2), provocant un triple empat a 45 punts amb els filials del València CF i el CA Osasuna. La UE Sant Andreu era qui tenia pitjors números i va ser qui va ocupar la 17a posició.

El pas per Tercera Divisió va ser efímer. Joan Gaspart va construir un equip de gran nivell comandat per Natxo González, en el que hi havia jugadors de la talla de Manu Lanzarote, Luso o Dani Martí. Els andreuencs van acabar la temporada en la segona posició, van disputar la promoció d’ascens i van recuperar la categoria perduda l’any anterior.

Deixant de banda la Segona Divisió B, per trobar una temporada en la que l’equip hagi acabat últim ens hem de remuntar 28 anys enrere (1986-1987), quan l’equip estava a Tercera Divisió. Tot i acabar cuer, l’equip no va baixar de categoria perquè es va salvar en la pròrroga de la promoció de descens davant del FC Martinenc. En aquestes últimes jornades del campionat, a banda d’intentar el miracle de la salvació, l’equip ha de salvar l’honor i intentar quedar el més amunt possible.

Fotografia: Partit de la temporada 2006-2007, quan l’equip va ser cuer | Frederic Royo

Continguts relacionats

Televisió

Suplements

Opinió

Participació